Sammelabschiebungen nach Nigeria und Pakistan am 10.05.22

Warnung: Hinweise auf Sammelabschiebung

(English below) Es gibt Hinweise auf Sammelabschiebungen nach Nigeria und Pakistan am Dienstag, 10.05.2022. Der Sammelcharter nach Pakistan geht wohl vom Flughafen Frankfurt, der Startflughafen nach Nigeria ist noch unbekannt. Für Geflüchtete aus Pakistan und Nigeria, deren Asylverfahren und Klage abgelehnt sind, besteht die mögliche Gefahr einer Abschiebung. Wir raten deshalb allen vollziehbar ausreisepflichtigen Geflüchteten aus Pakistan und Nigeria, sich von Anwält:innen oder Beratungsstellen informieren und beraten zu lassen. Besonders empfehlen wir darauf zu achten, dass die Ausländerbehörden über bestehende Krankheiten, bevorstehende Ausbildungsaufnahmen und auch andere Integrationsleistungen informiert sind.

Warnhinweise und Informationen gegen die Angst finden Sie hier.

Warning: There are informations of collective deportation to Pakistan and Nigeria on Tuesday, 10.05.2022

There are informations that deportations to Pakistan and Nigeria will take place on Tuesday, 10 May. The collective charter to Pakistan will probably leave from Frankfurt, the one to Nigeria is still unknown.

For refugees from Pakistan and Nigeria whose asylum procedure has been rejected, there is a possible risk of deportation. We therefore advise all refugees from Pakistan and Nigeria who are legally obliged to leave the country to seek information and advice from lawyers or advice centers. We particularly recommend that you ensure that the immigration authorities are informed about existing illnesses, upcoming marriage or parenthood and other integration achievements.

Here you can find some information against the fear in german about people who may be affected of a deportation as well as people who don´t.